Jeg har lært at hækle


Forleden var min mor og hendes veninde på et lille visit. Hendes veninde har længe gerne villet se vores nye lejlighed, og så er hun tilfældigvis en ørn til at hækle. Det passede rigtig fint, for jeg har gerne længe villet lære at hækle. Hun lærte mig at slå masker op, hækle rundt, tage ind og ud. Jeg fangede det hurtigt, og vi snakkede om at jeg gerne ville hækle en bold. Hun forklarede at jeg bare skulle tage ud og ind så det passede. De næste dage øvede jeg mig i at tage ud og ind så det passede. Men det blev bare ikke godt. Det kom mere til at ligne en UFO end en bold. Så efter en del forgæves forsøg fandt jeg i stedet en opskrift på nettet på en hæklet bold, og så gik det pludselig hurtigt. Jeg har puttet to små klokker ind i bolden, men jeg synes ikke de siger så meget.
Det er virkelig nemt at hækle! Og jeg har allerede mange planer om hvad jeg skal hækle som det næste. Men det kan være jeg først skal have afsluttet mit strikkeprojekt.

Etiketter: