Lidt mere om madplaner...


Dette er ikke en madblog, og selvom jeg godt kan lide at lave mad, tror jeg ikke at jeg kommer til at blogge om mad. Men bloggen omhandler blandt andret (og i højere og højere grad) hverdagslivet som børnefamilie. Og til det hører ulvetimen, mad der skal være på bordet til tiden og mad der skal være sundt. For også at få plads til sjov og hygge i hverdagene, køber vi stort ind en gang om ugen. Jeg synes det er voldsomt praktisk. Men det kan være meget at sidde og skulle finde på 7 middagsretter sent søndag aften. Derfor savner jeg tit lidt inspiration, og det tænker jeg, at der måske også er andre der gør. Vores mad er på ingen måde noget særligt, særligt opfindsomt eller særligt spændende. Men det er oftest mad der er hurtigt at lave og kan laves af årstidens grøntsager. Vi forsøger at spise så økologisk så muligt, og så meget dansk som muligt. I praksis betyder det vi ikke spiser særlig meget kød - det har vi simpelthen ikke råd til. Vi spiser fisk en gang om ugen, og hver uge laver vi en dobbelt portion af en ret (fx. frikadeller, gryderet m.m.), så vi har lidt til fryseren.

For ikke at kede mine læsere med et indlæg om madplaner hver uge, har jeg samlet dem under en fane. Så hvis du er interesseret i lidt inspiration, kan du kigge alle madplanerne igennem der. Jeg forsøger at opdatere hver uge (eller noget der ligner).

Velbekomme :)

Etiketter: