Juletravlhed

Juletræstænding sidste år
Efter jeg er blevet voksen kommer julen altid bag på mig. Det er jo ellers ikke fordi man ikke bliver mindet om den, i butikker, i gadebilledet og reklamer. Alligevel er jeg aldrig så forberedt på julen som jeg gerne ville være. Hvert år tænker jeg, at det næste år, må blive det år hvor jeg virkelig pynter op og får købt julegaverne i god tid. Men det bliver aldrig rigtig til noget. I år er ingen undtagelse.

Men jeg ser nu alligevel frem til julen. Det er den første jul, hvor Magne er stor nok til at forstå hvad der foregår, eller i hvert fald dele af det. Som barn var jeg helt vild med julen, og hele december sov jeg med min strikkede nissehue på (det må være noget godt fedtet hår jeg har fået). Jeg elskede alt ved julen. Og selvom jeg stadig holder af julen, så er det ikke med samme entusiasme. Sådan er det jo med os (kedelige) voksne. Jeg håber Magne har kan få mig til at holde ligeså meget af julen igen, og glemme at julen kan være meget stressende (og dyr).

Men helt ærligt, så glæder jeg mig nu først og fremmest til juleferien. Til at være sammen med min familie. Til at slappe af i hovedet og spise alt for meget mad. Det bliver godt. Den 17. december, skal jeg aflevere mine eksamensopgaver, og så skal jeg holde ferie helt til d. 2. januar. Jeg ser frem til det med længsel, for jeg ved at de næste uger bliver benhårde, og ikke overlader særlig meget tid til hverken oppyntning eller juleindkøb. Jeg kan godt nå det bagefter, i hvert fald det med indkøbene, oppyntningen kan næsten være lige meget til den tid. Så det eneste problem er faktisk at jeg har en del kreaprojekter jeg skal nå inden jul. Jeg vil gerne hækle grydelapper til gaver, sy juletøj til Magne, sy en bluse til den største nevø, sy en bodystocking til den mindste og sy dukketøj. Og så skal jeg lige have fundet den der fantastiske gave til min mand...

Til næste år går jeg igang inden Netto begynder at sælge julegodter.

Etiketter: