Dukketøj

Til jul fik Magne en dukke, og jeg havde sat mig for at jeg ville sy lidt tøj til den. Det blev til et par bukser og to bluser. Jeg havde glædet mig til projektet, og ville gerne sige at det var et nemt og hyggeligt projekt, men sandheden er at jeg synes det var en temmelig frustrerende proces. To par bukser blev kasseret undervejs, og den ene bluse syet om flere gange. Jeg ville gerne have at tøjet sad godt på dukken, men samtidig var nemt at få af og på af en dreng på halvandet år, derfor ville jeg gerne undgå knapper, bånd osv. Det var svært, så den ene bluse har fået en knap. Bukserne er blevet rigtig gode, mens jeg ikke er helt tilfreds med nogle af bluserne. Så jeg må vist have gang i symaskinen igen snart. Magne er også noget utilfreds med at dukken ikke har nogle sutsko, så det må moren se om hun kan kringle.


Etiketter: ,