Krea-året 2012, anden del

Godt nytår!
Her følger anden del af mine kreative produktioner for 2012, det bliver tyndere og tyndere for hver måned. Første del viste jeg for to dag siden, se her


Juli



Vi var væk fra matriklen det meste af juli, men alligevel lykkedes det mig at færdiggøre en del projekter.
Jeg fik strikket en bamse færdig til den lille nye nevø, færdiggjort barnets bog til Magne, syet en taske til de mange ture til legepladsen og lavet hyldeblomstsaft.
Og så blev der syet tre ret forskellige par bukser til Magne. Stribede Chris-bukser, "gammeldags" smækbukser og koboltblå smølfebukser.

August


I august startede Magne i vuggestue, så der havde jeg lidt tid til mig selv, dog ikke i samme omgang som jeg havde regnet med. I slutningen af august startede jeg på studie, og jeg forberedte mig på starten med at sy et penalhus. Min mand lavede nyt skrivebord til os (det burde jeg egentlig vise en dag), og jeg pyntede min del med en ny sætterkasse. Og så blev der syet madrasser til Magnes værelse som han kunne hygge på, og tumle i.
Jeg syede endnu et par Chris-bukser, et par shorts, sorte fløjlsbukser med elefantlommer, og en jersey-bluse med svampe. Og så strikkede jeg en vest til Magne, som næsten var for lille da jeg var færdig med den. Augusts farvevalg var vist petroleumsblå og grå i kombination.
Og så fik jeg næsten færdiggjort Magnes legekøkken, hæklet legemad og syet grydelapper.

September

I september lavede jeg en tegning til det nye legekøkken, inspirationen kom under en forelæsning. Så syede jeg to par bukser mere i petroleumsblå-nuancer, derudover et tubetørklæde til mig selv og endnu et pusleunderlag med lommer.

Oktober

I oktober kunne jeg stadig finde tid til at sy, takket være et sovende barn. Jeg fik syet nye puder til vores stue. Bløde varme velourbukser til Magne, og en hættetrøje til hans store fætter.
Der manglede lidt opbevaring til Magnes værelse, og jeg syede nogle opbevaringsposer med kighuller. Derudover hæklede jeg nogle ringe med klokker, som egentlig var tiltænkt min søde lille nevøs navngivning, men jeg nåede ikke at blive færdig i tide.
Og så afholdt jeg min første giveaway, og den vinder fik pusleunderlaget.

November

I november tog eksamensræset over, og tid til det kreative blev helt minimalt. Men jeg fik syet en twistet nederdel til mig selv, syet en pude mere til stuen og syet et dynebetræk med applikationer til Magne.


December

I december har jeg haft alt, alt for travlt. Men lidt tid blev der alligevel foran symaskinen, det blev til lidt tøj til Magne. En julebluse og et par nytårsbukser. Gaver i form af suttesnor og pudebetræk. En hagesmæk og lidt dukketøj.

Etiketter: , ,