Juniortæppe undervejs

Magne er altid varm når han sover, så som regel får han kun et tæppe over sig. Men hans babytæppe er efterhånden ved at være lidt kort, så jeg har længe tænkt på at sy et nyt til ham. Så kan babytæppet også gå videre til Lillebror. I sin tid forsøgte jeg selv at sy et babytæppe til Magne, men det gik helt galt. Det burde være et lige til projekt, men to lag levende stof var svært at holde styr på. Denne gang skal det dog lykkes!
Jeg har indkøbt disse to stoffer. Stribet frotté og jersey med svampe, jeg tror det bliver ret fint. Jeg tænker at størrelsen skal være 100x140cm, men er i tvivl om jeg så skal quilte de to lag sammen? Jeg er også i tvivl om kanterne, jeg overvejer enten ribrouleau, tittekant eller bare at sy lagene sammen. Jeg tror det kunne være fint med en kant rundt om, evt. i en kontrastfarve, men er i tvivl om det bliver for besværligt og måske for klumpet? God råd og tips modtages gerne :-)

Etiketter: , , , ,