Endnu en sløj påske


 Sidste påske måtte jeg trækkes med en syg og ekstrem pylret Magne, så jeg havde set meget frem til en påske med overskud og hygge. I hovedet havde jeg næsten også skrevet et indlæg om hvor god vores påske havde været i år. Og det hele startede da også så godt. Lørdag morgen tog vi i sommerhus med hele familien. Asger klarede den lange togtur uden problemer, og Magne havde glædet sig hele ugen til at komme afsted. De nød også begge at være i sommerhuset. Magne og hans store fætter legede hyggeligt sammen, og Magne blev kørt godt træt af at forsøge at følge med i samme tempo.


Om søndagen tog vi, sammen med det meste af Danmark, til øko-dag, samme sted som sidste år. Det var en kæmpe succes. Magne var ikke så interesseret i køerne som jeg havde troet, men var bare ivrig efter at komme ud til traktorerne, og han kom da også op at sidde i samtlige traktorer. Trods et stort fremmøde, fik vi da en fin plads (i regnen) da køerne endelig kom på græs, og da de løb lige forbi Magne, var han alligevel lidt imponeret. Vel hjemme igen tog han en lang, velfortjent lur i sommerhuset og da han vågnede ville han ikke have eftermiddagsmad, men bare ud i haven og spille fodbold. Ved aftensmaden hang han noget med næbbet, og ville stort set intet spise - heller ingen gang Morfars lækre flødesovs. Det lagde vi dog ikke så meget i, da det kun var forståeligt at han blev træt af at forsøge at holde samme niveau som sin 3 år ældre fætter. Efter aftensmaden var de igen ude i haven og spille bold. Jeg puttede ham tidligt, og selvom han tydeligvis var meget træt, havde han svært ved at falde i søvn. Kl. 21 fik vi svaret på hvorfor, da han kastede op i sengen. Vi trøstede, skiftede nattøj, sengetøj, tørrede op, gjorde rent, trøstede lidt mere og puttede ham igen. Og sådan fortsatte det resten af aftenen og natten. Næste morgen var han forståelig nok helt slatten og træt, og efter at have indtaget et par skefulde morgenmad kastede han op på stuegulvet. Vi fortsatte nattens rutine, og Magne proklamerede at når han var syg, ville han gerne hjemme. Jeg skyndte mig at pakke alle vores spredte ejendele, mens far vågede over Magne som stadig kastede op. Derefter puttede far Asger i barnevognen og gik afsted mod toget, mens Magne og jeg gjorde os klar til at blive kørt hjem i bil af min mor. Allerede efter ti minutters kørsel kastede Magne op igen, og jeg var taknemmelig for at vi sad i en bil og ikke et tog. Vi holdt ind til siden, fik gjort rent og kørte så videre. Heldigvis sov Magne hele turen hjem. Men hjemme igen kastede han op flere gange - og det har bare fortsat. Hver gang han indtager en smule, kaster han op eller bliver skidt. Han er ikke til meget andet end at ligge i sofaen eller sove. Så vi har stort set ikke været udenfor en dør i fire dage. I går eftermiddags pakkede vi dog begge børnene i barnevogn og gik en lille tur, men ellers har vi ikke været ude i det gode vejr overhovedet. Puh. Næste påske skal altså være sygdomsfri!

Og til sidst lige et billede af de to søde brødre

Etiketter: , ,