Stribede silkebukser

Tilbage i maj købte jeg stof til et par lette silkesommerbukser som skulle bruges i det dejlige sommervejr. Stoffet købte jeg på nettet, og da det kom frem, var det ikke helt så tyndt og let som jeg havde regnet med. Og det var måske meget godt, for de lette "sommer"bukser er jeg først blevet færdig med nu. De er syet efter et Onion-mønster, som jeg før har brugt. Denne gang har jeg dog sat elastik i linningen i stedet for lynlås bagpå. Det har jeg gjort af flere grunde. Dels for at de skulle være hurtigere at sy, og mere behagelige at have på. Dels fordi jeg synes det kan blive lidt for "damet" med sådan en lynlås bagpå. Jeg fik dog ikke beregnet ændringerne rigtigt i første omgang, og endte med en masse ekstra arbejde og opsprætning, så fortrød at jeg ikke bare satte lynlås i.
Indvendige lommer og læg
Jeg har lagt dem op for neden med skråbånd, og også sat skråbånd over syningen indvendigt ved linningen.

De er super dejlige at have på, og relativt nemme at sy. Jeg overvejer lidt at kaste mig ud i et par i en blødere variant i jersey.
Men hold op hvor er det svært at tage gode billeder af voksentøj, og særligt af sig selv i det.

Etiketter: , , , ,