Status på sykurven

Jeg er endelig nået ned til bunden af sykurven, og selvom det meste måtte lade livet, har det været meget tilfredsstillende alligevel. 

Det første projekt jeg kastede mig over, var nogle kjoledele der blot skulle sys sammen. Det blev til en ret fin kjole. Desværre var den for stor til mig, men er givet videre til en veninde, hvor den forhåbentligt kan gøre bedre gavn. Derudover har jeg syet strop på hagesmækken, ny elastik i et par bukser som oprindeligt var til Magne, men som Asger kan bruge til efteråret og lukket hullet i et halsrør - og jeg har undret mig meget over at det har taget så lang tid. Jeg har klippet følgende ting op, for at genbruge stoffet: to kjoler, en nederdel, et halsrør og en bodystocking. Endelig har jeg klippet lynlåse og knapper af pudebetræk og taske. Babybukserne som skulle lappes, er lagt væk, jeg når formodentlig aldrig at få brug for dem, som de måtte lappes af de næste som skal bruge dem.
Det eneste der er tilbage i sykurven nu, er tre små hjerter som blot mangler fyld. Men jeg ved ikke hvad jeg skal bruge dem til, så de får lov at ligge der lidt endnu. Men nu er der så plads til nye projekter, og det har jeg allerede købt stof til. For en gangs skyld er det udelukkende projekter til mig selv.
Det øverste og nederste stof er fra Lotta Jansdotter og skal bruges til en ny taske til mig - det projekt er jeg særlig spændt på. Resten er fra Stof og Stil. Det næstnederste skal bruges til foer til tasken. Det prikkede stof skal laves til en kjole, og det petroleumsblå til en nederdel.

Etiketter: